Training Grip op je Werk met Timemanagement

Email ons via info@zin-in-zorg.nl of bel naar 06-51832505

Jouw zorgwerk organiseren, dat is ook Zin-in-Zorg!

training-grip-op-je-werk-met-timemanagement/Verpleegkundigen en verzorgenden in zelfsturende teams krijgen te maken met andere, administratieve zaken, naast het zorgwerk.

Dat kan werkdruk en stress veroorzaken. Want veel werken is maar een beperkt onderdeel van de stress; met name werkachterstand en vooral gebrek aan overzicht veroorzaken negatieve werkdruk.

Wanneer in het afhandelen van administratieve zaken meer structuur komt, geeft dat rust en bespaart ook nog eens tijd. Deelnemers leren en ervaren in deze training dat zij meer grip op hun werk krijgen en zelf aan het stuur staan!

Daarom krijgen teams meer grip, structuur en plezier om het werk dat gedaan moet makkelijker te doen in dezelfde of minder tijd.

Trainingen Grip op je werk met timemanagement

3 Verschillende trainingsmogelijkheden…. en we hebben er nog meer. We gaan graag in gesprek om een training op maat te maken.

Vraag informatie aan bij Wies Vink wvink@zin-in-zorg.nl telefoon 06-51 83 25 05

1. Training De mail in de hand

In de training ‘De mail in de hand’, leren deelnemers structuur aan te brengen in het vele e-mail verkeer. Structuur waardoor er tijd en ruimte vrij komt om taken af te ronden. Meer tijd voor aansturen van teams, meer tijd voor je cliëntenzorg. Onderwerpen in de training De mail in de hand:

  • Mailetiquette. Mailcontact met cliënten en hun naasten. Wat wel doen en wat vooral niet te doen met de mail.
  • Organiseren en volgen van mailverkeer. Zonder organisatie van de mailbox is het lastig om alle mail te beantwoorden en te volgen of er al antwoord is gekomen. Het inrichten van de mailbox is cruciaal. De deelnemers leren:
    > De mail snel af te handelen en niet te laten opstapelen.
    > Belangrijke mails snel terug te vinden.
    > Overzicht aan te brengen op de taken die uit de mail voortkomen en niet onbedoeld lang te laten liggen, waardoor zij  op een ander moment werk geven.

Deelnemers leren ook wanneer mailen beter niet te gebruiken en persoonlijk contact sneller en effectiever is.

Spreekt dit aan? Dan is deze training Grip op je werk met timemanagement geschikt voor medewerkers in zorgteams in jouw organisatie!

Duur: één dagdeel

Extra: Deze training kan aangevuld worden met een uur persoonlijk advies over het e-mail gebruik en het inrichten van de eigen mailbox.

1 + 2. Training Grip op je persoonlijk resultaat en werktijd

Deze training geeft meer inzicht in wat er anders kan, waardoor er effectiever en prettiger kan worden gewerkt. Deelnemers leren zijn/haar tijd te managen, en overzicht en rust te creëren.

Hoe tijd te besparen en meer resultaat te boeken? Door overzicht te houden op het werk door de volgende vaardigheden:

  • Prioriteiten stellen
  • Proactief werken
  • Agenda en taak beheer
  • Delegeren en afwachten
  • Bondig vergaderen

De training ‘De mail in de hand’ is onderdeel van deze training, dus ook de volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Efficiënter e-mailen
  • Behandelen van e-mail
  • Overzicht krijgen en houden over je mail
  • E-mail etiquette: do’s & dont’s
  • Het gebruiken van snel toetsen

Duur: twee dagdelen met drie individuele werkplekadviezen.

1+2+3. Training Plus Persoonlijk werkplek advies

Wat is er nodig om jou met een voldaan gevoel ’s avonds naar huis te laten gaan?

Veel professionals zijn goed in hun werk maar hebben moeite om overzicht en controle te houden over hun papieren, mails en taken. Met als gevolg overvolle bureaus, volle in-boxen, stapels papier en ontevreden cliënten en hun naasten.

  • Is men veel tijd kwijt met zoeken?
  • Zijn er signalen over ’s nachts wakker worden omdat er iets vergeten is of medewerkers die al moe zijn voordat de dag begonnen is?

Dan is een persoonlijk werkplekadvies het middel, om weer met plezier het werk te doen.

Duur: één dag.

Trainer Ivonne Brans Personal Organizer

training-grip-op-je-werk-met-timemanagementAls professional organizer geeft zij haar cliënten praktische adviezen en concrete hulp.

Ivonne helpt met plezier overzicht, structuur en meer tijd creëren. In plaats van chaos op de werkplek, helpt ze op een prettige manier alles een logische plek geven, waarbij je geen tijd verliest aan zoeken. Kom je – als persoon of als team – tijd te kort? Ivonne is specialist op gebied van time – management.

“Als je goed bent in het aanbrengen van orde en structuur, en je zaakjes op orde hebt, wordt het leven makkelijker. En omdat ik merkte dat anderen heel blij werden van mijn tips en adviezen werd het tijd mijn werk van bouwkundige over een andere boeg te gooien.”

Extra Coaching:

Indien gewenst kan een traject of training worden gevolgd door individuele coaching. In een persoonlijk werkadvies wordt ingegaan op de specifieke vraag van de deelnemer.
Ook aan de orde kunnen komen:

  • Efficiënter e-mailen
  • Behandelen van e-mail
  • Overzicht krijgen en houden over je mail
  • E-mail etiquette: do’s & dont’s
  • Het gebruiken van snel toetsen

Vaardigheden  om overzicht te houden op het werk:

  • Prioriteiten stellen
  • Proactief werken
  • Agenda en taak beheer
  • Delegeren en wachten op
  • Bondig vergaderen

In een persoonlijk werkplekadvies wordt ingegaan op de specifieke vraag van de deelnemer.

Resultaat: Met persoonlijke coaching op efficiency en effectiviteit vermindert de werkdruk en neemt het werkplezier en het resultaat toe.

Zin-in-Zorg – Contact – www.zin-in-zorg.nl